Godnatt!

Vad brukar du använda för utrustning på din hästar?
Tycker du att man ska hat ex. martingal bara för att de e snyggt??
Utrustning... Jag är en riktig prylnörd! -Haha ;) 
På Gul har jag ett remontträns med swarovskipannband. När jag tävlar har jag förbygel med martingall (Har förbygel mest för d är snygt) Han har en equipe sadel (expression) och bruna veredus skydd.
På Bosse har jag ett treadstone träns med "vanlig" nosgrimma, equipe eller butet sadel och bruna veredus skydd. Och ett silvrigt swarovskipannband.
Cleo har också som Gul, ett remontträns, fast ett "regnbågsfärgat" swarovskipannband, pessoa sadel och equipe läderskydd på tävling!
TÄVLINGS SCHABRAK
*RG brunt med guldsilvrig kant
*RG limegrönt med blå kant
*RG grått med blå kant
*Equipe röd
*Equipe blå
*Equipe beige(snart)
*John whitaker grått
___________________________________________________________________________________

Martingall bara för d är snygt.. Hmm.. Om man vill! Själv tycker jag nästan det är snyggare utan! Men jag behöver det på mina hästar, så jag har inte så mycket val ;)
Hjälptyglar jag använder!
Graman:
När jag var 8 år så använde jag graman första gången, så jag är lixom uppvuxen med den :P Det kan vara bra på hästar som är okoncentrerade och bara springer runt med huve åt alla håll & kanter, eller bara om man behöver jobba igenom hästen ordentligt. Man måste dock vara väldigt mjuk på handen och inte fastna i gramanen den får heller inte bli för kort! 
Gogg (stavning)
Gogg är ett jätte bra sätt att få hästen naturligt i form! Det knäcker oftast inte bara av utan kommer lite mer fram och ner med huvudet och halsen och inte bara viker in huvudet. Hittade ingen bra bild, men jag har en med märket Glenn gordon som är superbra!
_____________________________________________________________________________________________-
Antooniaa<3
0 Kommentarer till "Godnatt!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: