Rico

Jag har fått lite kommentarer angående Rico så då tänkte jag att jag skriver om honom.

OKej nu berättar jag från början: Det var så att innan vi köpte Dagmar (mitt gotlandsruss) så tittade vi på massa hästar och Rico var en av dem, första provridningen så gick det hur bra som helst. Men andra så gick det katastroft och vi bestämmde oss för att inte ta han. Sen när vi hade köpte dagmar så sökte dem med Rico stallplats hos oss och hans nya hem blev här.. Jag frågade om jag fick rida honom och det fick jag. Jag red honom lite då och då. Men efter ett tag så ville dem dömma ut honom för att han höll på med huvudet. Men det gick inte genom. Vi bestämmde oss för att köpa honom som sällskaps häst till Dagmar och så blev det... (5 tusen kostade han) Jag red honom ett tag, men sen tog vi med honom på träning och tränan sa att vi skulle ta med han på tävlingar, och då gjorde vi det. Det gick bra i början sen började han att smita förbi hindrena och det funkade inte helt enkelt. Men sen vände det och vi började hoppa msv b med bra resultat. Första msv b så gick det bäst det var tre b-ponnier och 17 c-ponnier och jag gick ut först med min lilla b-ponny.. Var dubbelnolla och snabbaste tiden i omhoppningen så jag vann!!!<3 Sen tävlade jag mer nationella tävlingar och blev kvalad till sm. Utomhus sm så blev det a-final med 4 fel, men där så gick det inte bra för jag var alldeles för nervös och samma var det iinomhus kom dit med 4 fel men där ramlade jag av... Mitt sista meetings med honom var borås och det var den enda a-final vi kom i mål, men med 8 fel tyvärr om jag inte hade rivit sista hindret hade det blivit en tredje plats:P

Rico är född 00 och är alltså i år 11 år...
Han är en welshponny och det ser man tydligt.
När jag hade honom var han 8 år.
 
Han är den sötaste b-ponnyn som finns<3

<3<3
1 Kommentarer till "Rico"
Postat av: Johanna

Jaha okej :)

Men är det Alexandra elr Antonia som skriver detta?

Det är bra om ni skriver på slutet vad ni heter :P


Datum: 2011-08-20 / Klockan: 11:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: