godis!

Fick en kommentar om att vi skulle skriva här på bloggen att vi skulle skriva vilka av våra hästar som är till salu och självklart gör vi det! :)
Just nu är ingen av mina eller Alex ponnysar for sale, med Splash är ju det som ni förstått (Men han är ju inte min)
Idag var mina pollar väldigt bra!
Gul red jag på marken. Han var super i slutet när jag satt blick stilla och sträckte upp mig (såg ut som en dressyrkärring) .. Nedå! Men puss på söta Gul som är riktigt rolig att rida!
Bosse hoppade ett räcke med V bommar. Hindret var kanske 90 cm och bommarna pekade upp en bit. Väldigt bra träning eftersom att hästarna då måste vara uppmärksamma och anstränga sig lite mer och hoppa mycket högre än själva hindret. Och så tvingas dom att vara på mitten. En sak som jag gjorde som jag kommer att göra i fortsättning är att stanna min galenpanna framför hindret. Kanske 4 gånger så att han någon gång lär sig att backa av! Då fick jag en helt annan känsla på hinder. Jag kunde sitta still och ha ben på och mjukna i handen. Han hoppade iaf som en stelbent ren GUD!
Det gick bra för (Maja) som provade Splash! Hoppas att hon köper honom för att han passade henne så bra! Och så var familjen jätte gulliga och jag är säker på att han skulle få det super!
2 Kommentarer till "godis!"
Postat av: Tova

Super blogg!! Lämna gärna en kommentar hos mig:)

URL: http://ponnynmary.blogg.se/
Datum: 2012-02-18 / Klockan: 20:32:16
Postat av: Maja Dahlberg

åh blev så himla glad av att läsa det där ! Gillar honom så enormt mycket och hoppas det verkligen slutar toppen !! Och på tal om gullig familj så ska inte ni säga nått för du och din familj är så himla gulliga så ! Men vi hör av oss strax och nu håller jag tummarna för varje dag som går ! <3


Datum: 2012-02-20 / Klockan: 12:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: