HSTGODIS, RECEPT

Haha, känner mig duktig!

Ingredienser:
2 dl grahamsmjöl (funkar även med vanligt vetemjöl)
1,5 dl havregryn
2,5 dl sirap elr honung

Gör så här:
1. Rör ihop ingredienserna till en smidig deg. (Om degen blir för hård så späd med vatten, om den blir för rinnig tillsätt mjöl/havregryn.)
2. Dela degen i små bitar och forma dem hur du vill.
3. Grädda godbitarna i 180 grader i ungnen tills de är hårda men inte brända.

Tips: Riv morötter, äpple eller mossa banan och ha i smeten.  Men tänk då på att man måste ta mindre sirap. Och så kan man färga dom med karamell färg så det blir lite roligar.
Mina blev stora som havreflan...
Nu ska jag vara i stallet i 8 timmar.
Hejdååå
1 Kommentarer till "HSTGODIS, RECEPT"
Postat av: Elin

Jag kanske borde prova :D

URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Datum: 2012-02-15 / Klockan: 10:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: