Landslagsträning, check.

Har som sagt varit på Gravagården och tränat för Lotta Björe i 2 dagar. Det har varit väldigt lärorikt och kul! :)
Var inte riktigt van hennes upplägg, då det blev lite annorlunda mot hur jag brukar tärna.
De 3 viktiga saker som jag ta med mig hem är:
*Att vara petigare när jag hoppar små hinder (rätt stäld, jämn galopp) och inte låta ponnyn (Bosse) göra som han vill (när hindren är 110 eller lägre)
*Att inte svanka när jag rider, något jag fick höra 9876545678 ggr. Eftersom att jag inte märker att jag gör det så måste jag ha det i bakhuvudet hela tiden.
*Att räna mer på öppna och sluta. Som gör hästen lösgjord i sidorna.
Vi tränade tekniska linjer idag då man själv skulle avgöra hur många galoppsprång man skulle välja. En väldigt bra övning var att man skulle använda sig av en bom somman skulle lägga på den öppna sidan av volten. Då ska man i svängen tänka "ett galoppsprång till" och komma perfekt på bommen, efter bommen ska man ställa sig upp i lätt sitts och galoppera på. Sen gör man tvärt om (ökar galoppen och försöker komma lånt ifrån och korta efter)
Åkte hem efter sista gruppen där Axelina tränade, var tvungen att mocka ur 3 boxar men hjälp av en soptunna som skotkärra (!!)(man tar vad man har) xd Cornelia åkte med oss för vi skulle lämna henne hos Erika :)
Såååå underbart med lov!!! Så slipper man ha ångest fast man kom hem sent.
Kim possible!!!
/Antoooniaaa <3
0 Kommentarer till "Landslagsträning, check."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: