Från ridskolatjej till nationell hoppryttare

Hej jag ska berätta om min historia hur jag kom hit jag är idag och vilka hästar som har hjälpt mig.
.
Först började jag på ridskola som det flesta andra för att min farmor var hästintresserad och sa att jag skulle testa det och för att jag precis hade lärt känna Annie som red. 6 år var jag när jag började på ridskola och gick inte alls länge bara ett halv år.
.
Sen köpte min farmor en b-ponny till mig från Irland som tävlade LB, LA där. När jag fick den var jag ju inte så duktig och den krävde ganska mycket så jag flög av typ varje dag och jag blev väldigt rädd. Det var ganska nära att jag slutade rida tack vare det, men jag tog tag i det och vi åkte runt för att provrida nya ponnysar...
.
Miss Trendy hette hon, men vi fick tyvärr avliva henne för att hon hade olika skador i alla benen. :(

Men vi letade vidare och eftersom jag var van vida att ramla av och var väldigt rädd så var det inte så lätt att åka och prov rida nya främande ponnysar. Till slut hittade vi ett litet gulligt gotlandsruss (Dagmar) som snart skulle få upp självförtroendet på mig igen. Hon var verkligen en av ponnysarna som fick mig att vara den jag är idag, hon var som en ängel och hon hade ett hjärta av GULD <3 Tävlade upp till LB på henne, sen sålde vi henne till en jättebra familj som har kavar henne ännu <3
.
Dagmar <3
.
Sen fick jag våran underbara b-ponny Rico som gick från inget till en av Sveriges bästa b-ponnysar. Inte riktigt men jag tävlade SM och kom till A-final och han tävlade mängder med MSV B och han är för det mesta ALLTID felfri. Jätteroligt att få vara den som satte honom i en ny grym karriär och det är jätteskönt att han har kommit till en jättebra familj i varberg <3
.
Rico
.
Sen kom c-ponnysarna:
  1. Halebop
  2. Zamira
  3. Pontus
  • Halebop tävlade jag LA. Såldes till en tjej.
  • Zamira LA. Blev skadad på en träning som ledde till att vi fick avliva henne :'(
  • Pontus startat MSV B. Såldes nyligen till en tjej i fjärås.
.
Halebop

Zamira

Pontus
.
Sen är det bara mina ponnysar som jag har nu som ni vet lite om så det var allt" Hoppas ni tyckte det var okej <3
1 Kommentarer till "Från ridskolatjej till nationell hoppryttare"
Postat av: Sandra

Hej, ponnyn halebop, när är den född och vart står den nu? :)


Datum: 2012-01-23 / Klockan: 21:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: