fredag!!

Hellu!!
Bästa dagen på veckan yap yap! :D
Har varit i skolan tills klockan 2, var på Hendéns optik och pratade om ögat, haha! Och lite annat. Fikade på café Karma med min goingar :)
'
Dagens ridpass:
Bosse: Mr Bosse var ganska städad idag! Fin. Red över bommar och ett litet hinder på båge med galoppbom framför och efter. Såklart så kom jag rätt för det mesta (men detg är bara för att det är hemma) -.-
Men han skötte sig bra!
Gul Fick jag jobba mer med. Han är lite tjurig vilket han visar lite i trav då man ska länga traven efter en samling och han fattar galopp istället. Då fick jag träna på att han skulle svara framåt när jag la på skänkeln, inte fatta galopp. När han gjorde det bra blev han istället för känslig när jag ville ha skänkeln om honom i traven så då flög han frammåt. Travade i ca 20 minuter och det släppte efter hand. I galoppen var han stressad till en början men efter att ha vant sig så blev han riktigt bra i slutet! Då kunde jag ha hur mycket ben om som helst och han kunde samla sig otroligt mycket och länga sig också.
'
På hästar som är känsliga för skänkeln är det viktigt att inte "överraska" dem och bara lägga på benen utan förvarning. (för dem med normala" hästar låter nog detta konstigt) Det är bra att flytta dem för skänkeln för att då kan an använda i princip hur mycket ben som helst utan att dem flyger framåt (eftersom att de måste flytta sig sidled)

Har du något problem med din häst? Kommentera gärna så kan jag ge lite tips om vad jag tror kan funka! :D'

Kvällens TV program: The voice
Kvällens efterrätt: Ben & Jerry glass och choklad!


liiteeeen<3

0 Kommentarer till "fredag!!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: