Loooove me

Hej alla sköna och bästa bloggläsare <3
.
Idag har det inte hänt något speciellt så jag tänkte inte skriva om dagen utan om ponnysporten och vad jag tycker om alla tävlingars priser och ryttare. Nu kööör vi :P
.
Först om ryttare och ponny.:
.
Jag vet att jag inte är proffsryttare och inte har det allra bästa ponnysarna, men jag vet ju iaf hur man ska uppföra sig på en tävlingsbanan och på en tävlingsplats. Jag kan bli rädd och nervös för att gå in och hoppa en banan men jag visar det inte och jag kan tycka att hästen inte är på topphumör men jag visar det inte mycket.
Jag hatar när ryttar slår hästarna när det stannar!!!!!! Om inte hästen inte stannar för att den tycker att hindret är läskigt och man känner att man måste använda spöt för att övertyga den att det inte är läskigt. Annars tycker jag att det är LÅGT att slå ett oskyldigt djur! Varför slå sin bästavän en som man spenderar varje dag tillsammans med och en man delar glädje och sörj med? Beror ju också helt på vad man har för häst och hur mycket man känner den och allt sånt. Ibland tycker jag att domarna är för snälla och inte säger till och ibland är dom för hårda. Gillar heller inte när det ska dra och slita i munnen på hästarna istället för att sätta sig ner ordentligt och stanna. Men dock så älskar jag och se när ponnyn är glad och tycker det är roligt och ryttaren bara hänger med och svänger (sånt gör mig lycklig). Eller när man ser att ryttaren är väldigt begåvad trots ålder och hoppar banorna utan problem. :D
.
Tävlingspriser:
.
Detta är ett ämne man kan diskutera hur mycket man vill. Jag själv älskar när det är bra priser, vissa tycker det inte spelar någon roll vad man får. Men om man gör in och hoppar en klass och vinner eller blir bra placerad kanske man inte vill ha en boste som dom köpte för 20 kr?! Ett bra exempel jag har är när jag hoppade min första nationella Msv b med Ruben i Kungsbacka och jag vann och så fick jag en påse med en tävlingsmapp en hööks katalog (som är gratis) och en nummerlapp. För det första så har nog alla en tävlingsmapp om man tävlar och en nummerlapp också.... Det var ändå NATIONELLT! Då blir man besviken. :/ Även om jag var SJUKT gladatt jag vann så var man ändå lite sur att det inte var bättre priser. Men det finns ju tävlingar som verkligen lyckas att få bra priser. Om jag skulle fixa priser till en nationella msv b så skulle det vara:
  • Täcke till vinnaren, inte något fult, jag skulle vilja att det var broderat.
  • startavgiften tillbaka till alla placerade (för då blir föräldrarna nöjda också)
  • Pressentkort på någonslags ridaffär för att man vet ju inte var alla handlar kläder eller annat. 400 kr till 1:an, 300 kr 2:an, 200 kr 3:an och 100 kr till resten som blev placerade. :D Då skulle iaf jag blivit nöjd.
Så ska priserna se ut på ponnytävlingar också XP HAHAHA :D
.
1 Kommentarer till "Loooove me"
Postat av: Emelie :D

Rätt asså! :D


Datum: 2012-01-12 / Klockan: 17:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: