Jag vill jobba med...

Jag har kommit på vad jag vill jobba med "när jag blir stor" Haha klassiker...
NR 1: Jag ha ett tävlings stall där jag har alla mina tävlings hästar och även ha några uppstallade (duktiga tävlingsryttare) Det ska vara en gård med fint ridhus, paddock, gräsbana, bra skogsvägar, skrittmaskin, fint stall osv... Jag vill köpa och sälja lite hästar, mer som en hobby (INTE bara leva på det för då är man i ständigt behov av pengar och är alltid tvungen att tacka JA till varje kund)
Där tjänar man pengar  på att ha inackorderingar och att sälja hästar (som man producerat själv)

NR 2: Samtidigt som jag har ett tävlings stall så ska jag jobba med utrustning (Antingen ha en egen butik, eller internet shop, eller starta ett eget märke) Eftersom att jag ÄLSKAR utrustning och prylar! Men för att lyckas med det måste man ha något unikt, inte bara vara en i mängden.
Där tjänar men pengar på att sälja utrustning, OM man lyckas med att starta ett framgångsrikt EGET märke se tex KINGSLAND så tjänar man väldigt mycket pengar...

NR 3: Jag ska samtidigt sälja lastbilar! (Horsetrucks) Fina lastbilar :) 
Eftersom att lastbilar är väldigt dyra så kan man tjäna en del på det! Det beror på hur mycket provision man har.

NR 4: På sidan ska jag köpa och renovera hus. Mitt mål är att tjäna 400 000 på varje sålt hus. (Och renovera 1 per år)
Jag ska alltså bli en säljare. En riktig business woman. Målet är att bli rik, haha! Jag vill såklart bli en känd ryttare också. Det är tanken med allt. Och för att bli det så måste jag träna och producera min hästar själv. Ett bra men samtidigt otroligt jobbigt sätt är att åka till en riktigt bra ryttare och jobba (rida 8 hästar per dag) i några år. Lite läskigt, men väldigt lärorikt! Det är också viktigt att ha ett bra och stöttande team bakom dig. Allt från tränare, familj och sponsorer.
* Vad är din framtidsdröm? Vad vill Du jobba med?




2 Kommentarer till "Jag vill jobba med..."
Postat av: elin

Grymt att du ens vågar tänka så långt! Och enormt coolt haha! :)

URL: http://linion.blogg.se/
Datum: 2012-01-15 / Klockan: 11:13:35
Postat av: Emelie :D

Bra Annie, bra... :D


Datum: 2012-01-15 / Klockan: 17:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: