Varför ska allt vara så jävla dyrt?

Undrar bara varför alla ridsaker är så dyra?
Vad är meningen eller jag fattar ju att märkerna vill käna pengar, men det är ONÖDIGT dyrt.
Om man vill ha snygga ridkläder så kanske ridbyxorna kostar runt 1000 kr, stövlarna runt 4000 kr, hjälm runt 3000-4000 kr, någon snygg tjocktröja runt 1000-2000 kr om inte mer......
Asså det är över 10 000 kr på BARA PÅ NÅGRA AV ALLA SAKER MAN HAR PÅ SIG NÄR MAN RIDER.
Vet att man inte ska tänka att man måste vara rik för att komma något eftersom Roffe gick den hårda vägen och kom till toppen, men ändå det kostar hur jävla (Ursäkta språket) mycket som helst.!
Men det är väl bara att spara och vänta på rean antar jag :/ Vad tycker ni?
PENGAR SKA MAN HA!
3 Kommentarer till "Varför ska allt vara så jävla dyrt?"
Postat av: Rebecca S

Du har HELT rätt! :/ All ridutrustning är så himla dyyyyr! :( Haha det är som min mamma säger.. "spara och vänta till rean nästa år så får du mer än dubbelt så mycket saker än som du får nu", haha! ;)

Det är också därför jag är med och tävlar så kan man vinna sjukt fina saker! och ps. eran blogg är verkligen skitfin! :)

URL: http://ponnylover.devote.se/
Datum: 2012-01-27 / Klockan: 21:44:07
Postat av: Anonym

Asså ridning är faktiskt en jävla snobbsport!

Jag rider o så men asså jag tycker det! Alla ska gå runt i kingslands kläder , de tror typ att om man har sådana kläder får man uppmärksamhet ! Det är inte grejerna som gör så att man får framgång. Jobba mera så når man till toppen! Så jobbar iaf jag.

Btw fin blogg :)


Datum: 2012-01-27 / Klockan: 22:05:19
Postat av: Tania Aalto

Jag tycker det finns många prisvärda alternativ till de dyraste märkena - som ändå är riktigt snygga. Jag skulle aldrig få för mig att betala över 10000,- för en outfit. Tänk så mycket man kan få för den summan?



Köper nästan alltid på rea, mässpriser och begagnatmarknaden. Hittat jättefina saker, även på begagnatmarknaden har jag köpt saker som endast är provade eller använda några få gånger och som är i nyskick och ändå till ett begagnatpris.



Som sagt - fina och prisvärda alternativ till dyr utrustning finns det faktiskt! Det JAG tycker är trist med sporten är hur dyrt det är att tävla. Licenserna (som har skjutit i höjden), startavgifter, veterinäravgifter, uppstallning (framförallt på meeting), bensinkostnader.



Jag hade inte haft råd att tävla regelbundet om jag så hade velat. SVINDYRT!!!

URL: http://stensholmen.wordpress.com
Datum: 2012-02-08 / Klockan: 02:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: