dirtyyy

Hoppla!
Har feber, så är hemma idag (YYYY
Igår och idag har Ewa Hellström varit och hjälpt mig med ponnysarna. Igår red jag först på Gul. Han var väldigt spänd i början och speciellt när jag skulle rida över små hinder som var mot den fruktade högra långsidan (som Gul hatar) Jag hoppade en linje med en bom innan (jag kan INTE rida på bom) kommer fel hela tiden, fattar inte vad mitt problem är.. Jaja. Sen flyttade vi hinderna (eftersom att han inte tycker om när dem står på det stället) och då gick det 100% bättre. Knasgul. Vi tog också bort markbommarna och hade bara hinder. Det kändes riktigt bra! :D
Gul var nästan hela tiden avspänd och lyssnade. Hoppade bra och väntade.
Sen red Ewa Bosse, han var lite dampig ibland (så som han brukar vara) så det var väldigt bra att hon kunde rida då och försöka jobba bort det. Hon hoppade lite hinder och han väntade mer och mer. Sen red jag, hoppade en bana. Bosse var lydig och väntade. En helt annan kännsla när man kan sitta still och komma om med benen ist för att han ska köra upp huvudet och springa in i hindret. Han hoppade nästan ur mig i sadeln på oxern :P
Väldigt skönt att det gick så bra!!
Idag red Ewa på Bosse och Gul (och Ralle) Det gick bra. Gul var väldigt avslappnad i slutet och kunde länga på halsen. Bosse gick finfint!
tack tack tack för hjälpen!!!
Igår blev brämsade vi Bosse och klippte honom. Han brukar i vanliga fall vara helvild, men med brämsen blev han jätte lugn! Huvudet och i öronen för första gången. Han blev riktigt snygg!! (Tack till Karolina som hjälpte oss att klippa honom) Nu ser han inte längre ut som en ridskoleponny! ;) <3
På tisdag åker vi! Först ner till Tyskland där vi stallar upp en natt, sedan till Moorsele. Shiit vad jag måste packa. 87653345 saker ska med. Jag får inte glömma någonting! Haha lycka till....
0 Kommentarer till "dirtyyy"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: